BE Installationer, der tilbyder El og VVS, er en af landets største privatejede virksomheder i deres branche. En branche, der oplever en massiv efterspørgsel pga. vores digitalt baserede samfund og selvfølgelig den grønne omstilling. Men generelt er der for få til opgaverne, og derfor er virksomhedens markedsføringsstrategi helt speciel!
– Den handler både om at tiltrække og fastholde kunder og medarbejdere og om at tale de to håndværksfag op overfor nye uddannelsessøgende.
Med faste mødedage direkte hos BE Installationer siden 2017 er vi tæt samarbejdspartner. I praksis er vi rådgivende og udførende i alt, hvad virksomheden viser, forklarer og udbreder på tværs af medier.
I 1984, da BE Installationer blev grundlagt og havde ganske få ansatte, var ydelserne udelukkende elektrikerbaseret. I dag har virksomheden adresse i flere byer, medarbejdertallet er trecifret, og nu tilbydes også køl, varme, VVS og ventilation.
En udvikling, der har kostet tid, penge og mange overvejelser. Også vedr. profilen – og det er her, at historien om bæredygtighed begynder.
Ud fra et fagligt forfængeligt perspektiv havde vi gerne designet et nyt logo. Alligevel anbefalede vi BE Installationer at beholde det gamle logo fra 80’erne og tilpasse det. Ikke for meget, ikke for lidt…
Hvor det oprindelige kun illustrerede elektrikerfaget, symboliserer logoet efter vores revidering også virksomhedens nye ydelser.
Man skal kigge virkelig godt efter for at opdage ændringen, hvorved udskiftningen kan foregå gradvist efter behov. Fx i forholdet nye firmabiler, nyt firmatøj osv.
Var vi startet forfra med et nyt udtryk i nye farver, havde det krævet samtidig udskiftning på tværs af alle BE Installationers sendeflader/medier.
BE Installationer investerer både tid og penge
i deres vigtigste ressource, nemlig medarbejderne.
Det starter allerede, når der skal rekruteres
nye elever til virksomheden.