Hancock Bryggerierne har rødder helt tilbage til 1876. Deres øl og sodavand har fans overalt i Danmark. Det skyldes kort fortalt, at de virkelig gør sig umage. Hverken håndværket, råvarerne eller opskrifterne er til diskussion, og det kan smages! Længe klarede de også selv deres markedsføring, men efter modne overvejelser blev opgaven fra 2024 outsourcet. – Ja, faktisk pegede flaskehalsen på os!
I respekt for bryggeriets stolte historie og traditioner har vi skabt sammenhæng i den visuelle identitet.
Igennem et afstemt farveunivers adskilles produkt- og profilannoncering fx fra hinanden, mens linjerne i de grafiske kompositioner er identiske. Og herunder har vi sat ord til det hele. Både konkret på tværs af hhv. trykte og digitale medier og på rådgivnings- og projektstyringsniveau ifm. kampagner og den løbende markedsføring.
Hancock Bryggeriernes mest berømte sodavand er Sport-Cola fra 1974. Ifm. markeringen af 50-året har vi modificeret udtrykket på etiketten – kun til anvendelse i 2024.
Desuden har vi i tæt samarbejde med de gode folk på bryggeriet brygget og driftet en større kampagne i anledningen. En kampagne med stort fokus på storytelling i alle led, hvor vi har stået for udviklingen af unikke budskaber og udtryk på alt fra tekstiler, til reklamespot.