Kort før indgangen til 2023 stod NærBrand Forsikring, der slog rod i 1845, med en stor udfordring. Af formelle årsager skulle selskabet fra årsskiftet overgå til et foreningsfællesskab. Det skulle de nu have fortalt deres kunder hurtigst muligt. Men hvordan? Til dato havde forsikringsselskabet, der altid kun har dækket en afgrænset landsdel, ikke gjort væsen af sig på hverken website eller sociale medier.
Websitet havde NærBrand lagt i hænderne på et andet bureau, mens resten blev lagt i vores. På rekordtid skulle vi forsøge at skabe og drifte en kampagne.
Kampagnen skulle både oplyse og hverve. Tidligere kunder skulle opfordres til at blive medlemmer. Dette for fortsat at få del i de goder, som de via ’samforsikring’ med Topdanmark havde været vant til. Samtidig ønskede NærBrand også at tiltrække helt nye medlemmer uanset deres forsikringsforhold.
Som værktøjer i kommunikationen skabte vi en forklarende animation, og for overbevisende udtalelser interviewede og fotograferede vi desuden et udvalg af NærBrands mangeårige kunder. Af de elementer strikkede vi bl.a. en række opslag sammen til Facebook og en analog annonceserie i udvalgte aviser.