Det ønskede Aarhus Universitet at få undersøgt om deres egen biografreklame, og resultatet skuffede ikke. Bag undersøgelsen for Aarhus Universitet stod et professionelt medie- og analysebureau.
Til Bookascreen oplyser dette bureau, at hele 61% samlet set husker den pågældende biografreklame. Heraf er 40% positive over for både budskab og afsender. Resultatet er baseret på 264 interviews, der er udsendt digitalt til respondenterne dagen efter deres biografbesøg, og det er absolut kontaktprisen værd for Aarhus Universitet.
Men nok er biografen som medie påvist at være yderst effektiv – bl.a. grundet optimale eksponeringsforhold. Alligevel vil erindringsgrad og følelse altid afhænge af, hvor dygtigt budskabet formidles, eller hvor alment nyttigt det er. Derfor er undersøgelsen selvfølgelig ikke retvisende for effekten af samtlige biografreklamer.
Vil du også vide, om din biografreklame virker, formidler vi gerne kontakten til et uvildigt medie- og analysebureau.
Hos FS2 håndterer vi reklamevisning i 83 danske biografer, dertil har vi professionelle film-, foto- og dronefolk i huset, som kan være behjælpelig med produktion af jeres næste reklamefilm.
Se Aarhus Universitet´s biografreklame her: