Der er mange grunde til at få udviklet en detaljeret designmanual. Vi har her valgt at sætte fokus på, hvilke elementer din designmanual gerne skal indeholde.
En designmanual er den håndbog og det stykke værktøj hvori dine medarbejdere og grafiske samarbejdspartnere kan finde vejledning og rådgivning i brug af virksomhedens brand. Når det kommer til virksomhedens røde tråd, designline, grafiske elementer og kommunikative retningslinjer, skal dette opslagsværk altså kunne besvare eventuelle spørgsmål og tvivl om fremgangsmåder.
Designmanualen sikrer at virksomheden fremstår med samme visuelle udtryk og med en ensartethed ligegyldig hvilken medarbejder, som tager sig af en gældende opgave. Det skaber tryghed for både medarbejdere og ledelse.
Vi har herunder tilføjet en lille huskeliste til indholdet af en designmanual. Husk vigtigheden af at versionere designmanualen efter om den enkelte opgave er til online eller offline brug. Der er stor forskel i måden at kommunikere på.
• Logo brug og versioneringer
• Brevlinje (brevpapir, fakturaer, kuverter, visitkort, labels mv.)
• Skriftype(r) og skriftstørrelser
• Farvekoder
• Eksempler på trykt markedsføring
• Eksempler på annoncer (profil-, job- og produktannoncer mv.)
• Standardmails/signaturer
• Webside beskrivelse
• Skabeloner til nyhedsbreve, pressemeddelelser mv.
Udvikling af designmanualer er noget vi ofte rådgiver om og udvikler for vore kunder.
Kontakt os på 97513070 og hør nærmere.