Nyhedsarkiv

24-01-2017

Salling Bank får kontakt til nye kunder ved hjælp af spilplatformen Eventgames

Eventgames er blevet en succes for Salling Bank

Salling Bank har gennem de seneste måneder modtaget masser af positive tilkendegivelser for deres nye markedsføringsmæssige tiltag, som er udviklet af marketingpartneren FS2 reklame a/s i samarbejde med søstervirksomheden Adibus a/s.

 

”Vi havde længe ledt efter et koncept, som kunne være en sjov oplevelse samtidig med, at det kunne styrke vores tilstedeværelse og brand digitalt. FS2 præsenterede os for Eventgames, og vi kunne straks se et potentiale i et unikt og ikke mindst anderledes koncept.” fortæller Marketingkoordinator Anja P. Nielsen fra Salling Bank.

 

Banken har valgt biografens lærred som eksponeringskanal og inden hver film startes op, kan publikum spille med via deres smartphones. Efter hvert spil kan deltagerne via mail eller sms vælge, at blive kontaktet af banken for et uforpligtende tilbud og være med i konkurrencen om præmier. En god måde til at opbygge relationer til især den yngre målgruppe, mener Anja P. Nielsen.

 

”Eventgames er et fedt brand, og det er fedt, at være med til at sætte den gode stemning i biografen. Vi kan mærke den stærke grad af eksponering og har fået rigtig mange positive kommentarer med på vejen, især fra den unge målgruppe i alderen 20-35, som spiller med.
Det her er en anderledes måde, hvorpå vi opnår direkte kontakt til potentielle kunder. Vi får skabt nye relationer og får mulighed for, at vise en anden side af banken.”

Afhentning af præmier skaber nye relationer

”Vi har valgt at udlodde biografbilletter blandt de deltagende i Eventgames-spillet ’BlingKing’, og det har betydet, at vi har fået skabt nye kontakter. En bank går man ikke sådan bare ind i, hvis man ikke er kunde. Men det gør de nu! Ved at vinderne skal afhente præmien hos os, får vi mulighed for at vise vores hyggelige omgivelser i banken frem, og vi kan tage en afslappet dialog om, hvad vi er for et sted og dét har stor værdi for os.” Slutter Anja P. Nielsen.

 

Banken har siden opstarten af Eventgames-konceptet haft flere interessante kundemøder, og nye kunder er også kommet til på baggrund af den nye satsning.

 

Læs mere om Eventgames og muligheden for eksponering her